V Suwalska Kampania Białej Wstążki

Kampania Białej Wstążki

Kampania „Białej Wstążki” to największa na świecie międzynarodowa kampania mająca na celu zatrzymanie przemocy wobec kobiet. Jest ona prowadzona w 55 krajach przez kobiety i mężczyzn, natomiast jest skierowana głównie do mężczyzn i chłopców. Biała wstążka jest symbolem sprzeciwu wobec przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet, a także osobistym zobowiązaniem noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosować, akceptować lub milczeć na temat przemocy wobec kobiet.

Kampania „Białej Wstążki” rozpoczęła się w 1991r. w Kanadzie wtedy, gdy w zaledwie 6 tygodni 100 tys. mężczyzn założyło białą wstążkę jako symbol osobistej deklaracji, że nigdy nie będą sprawcami przemocy wobec kobiet i będą reagować, widząc przemoc. Akcja była protestem przeciwko „masakrze w Montrealu, kiedy to w dniu 6 grudnia 1989 mężczyzna zamordował na politechnice 14 kobiet a 13 ranił, twierdząc, że sam nie skończył studiów technicznych, ponieważ – jak tłumaczył – to dziewczyny zabrały mu miejsce na uczelni”.
Tegoroczne hasło kampanii:

„TATO, SYNU… POROZMAWIAJMY O MOCY BEZ PRZEMOCY”

Zostaw odpowiedź