Magiczna wycieczka do Krakowa

Od 19 do25 czerwca klasa IID przebywała wraz ze swym wychowawcą Markiem Urbanowiczem na  wycieczce w Krakowie.

Były to jedne z najpiękniejszych dni w naszym życiu. Zwiedziliśmy Kraków od najstarszych romańskich podziemi Wawelu (wystawa „Wawel zaginiony”) i Rynku Głównego, aż po sam szczyt wieży widokowej w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. Widzieliśmy ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, obrazy Jana Matejki w jego domu i w galerii malarstwa polskiego w Sukiennicach, zwiedziliśmy kościół Św. Michała Archanioła i panteon narodowy na Skałce oraz nowy panteon w kościele ŚŚ. Piotra i Pawła. Wielkie wrażenie zrobił na nas Uniwersytet Jagielloński: Collegium Maius i Collegium Novum, pływaliśmy barką po Wiśle, byliśmy na niesamowitym pokazie sztucznych ogni oraz świateł pod Wawelem zorganizowanym z okazji święta Sobótki. Zwiedziliśmy dokładnie Wawel, wiele przepięknych kościołów, Barbakan, mury obronne, zabytkowe kamieniczki, pomniki…

Nie sposób wszystkiego wymienić, ale nie wolno pominąć przeżyć związanych z  krakowskimi teatrami. W Teatrze J. Słowackiego byliśmy na spektaklu „Bracia Dalcz i Spółka”, w którym jedną z głównych ról gra absolwentka naszego liceum – Agnieszka Judycka, znana z serialu „Na dobre i na złe”. Znakomicie bawiliśmy się na komedii „Wieczór kawalerski” w Teatrze Bagatela.

Nasza wyprawa była pięknym zakończeniem roku szkolnego i początkiem wakacji. Wycieczki z profesorem Urbanowiczem do Krakowa stały się już w naszym liceum legendą. Zanurzeni w magii Krakowa spędziliśmy tam dni, które dostarczyły nam niezwykłych przeżyć.